keskiviikko 22. marraskuuta 2017

Raskauden ihanuuksia

Ihan ekaks mä haluan korostaa, että OLEN ONNELLINEN raskaudesta, mutta aattelin tehdä nyt tämmösen ei niin ihania asioita postauksen.

- mun rinnat ovat kasvaneet kaksi kuppikokoa raskauden aikana. Ja arvet rinnoissa ovat tätä myöden valtavat ja syvät! Ja olen kyllä öljynnyt niitä weledan öljyllä päivittäin, mutta siitä ei ole ollut mitään hyötyä.

- suonikohjut. Mun oikeassa jalassa on aina ollut pikkusuonikohju, mutta raskauden myötä se on päässy valloilleen. Tukisukat omistan, mutta mä oon jotenkin niin laiska niitä käyttämään, koska kumartuminen alkaa olla jo hankalaa, on normi sukat helpompi laittaa nopeasti jalkaan.

- kävin neuvolalääkärissä kellari osaston paineentunteesta eilen. En ole oikein itse tonne kellariin enää nähnyt, mutta sen tiesin jo että se ei ole enää sellainen kuin ennen näin käsituntumalla :D Niin... mulla on suonikohjut myös häppäreissä. Voi ku kiva! Tuntuu välillä siltä ku koko lötterö lentäis lattialle tai pissalla käydessä pönttöön. Tää vaiva vaan pahenee mitä enemmän vauva kasvaa, mut synnytyksen jälkeen ongelman pitäis normalisoitua.

- vauva potkii kovasti ja liikkeistä olen enemmän kun onnellinen, ihanaa että hän jo muistuttaa äitejä läsnäolollaan potkimalla hurjasti masussa... myös öisin kun tää odottavamamma haluis nukkua. Mä oon alkanut nyt väsymään ihan kamalasti (en siis potkimiseen) mutta tää väsymys on jo inhottavaa ja tää on pahempaa ku alkuraskaudessa.  Ens maanantaina on neuvola, Hb on kyl pakko mitata.

- vatsa on kasvanut ja näiden pirulaisten tiesin saapuvan ennemmin tai myöhemmin. Raskausarvet vatsassa! Ovat vielä kovin hentoja, mutta ne näkyvät jo. Ja sama homma ku ylempänä öljyän myös vatsani.

Tässä ehkä mun ainoat vaivat. Olen aika vähällä päässyt, ja suurinosa näistä on vaan kosmeettisia asioita ja että maailman parhain lahja/palkinto on meille saapumassa n.3kk päästä. Päivääkään en vaihtais pois! Tää kaikki on kokemisen arvoista ollut. :) <3

Terkuin.  N ja yöhirmu sintti, jolle nyt uni maistuu kun on päivä rv26+2 :)

6 kommenttia:

  1. Nuo venymäarvet on vissiin tosi yksilöllisiä, et en usko, että mitkään öljyt/rasvat niihin välttämättä edes auttaa. Joillekkin tulee, joillekkin ei. Sen muistan, et mulle tuli ainakin murrosiässä rintoihin venymäarpia, joten niitä odotellessa tännekkin :D
    Mä en oo vielä potkuihin herännyt yöllä ja yleensä ne onkin jo illalla vähentynyt (toivottavasti se on tajunnut, että yöllä nukutaan :D), mutta herään jostain syystä aina kun vaihdan asentoa. Oon vissiin jo liian hyvin tiedostanu sen, et se maha on tuossa ja se pitäis nyt kammeta tuosta yli toiselle kyljelle :D haha.
    Apua, kolme kuukautta! Ja kun välissä on vielä joulu ja uusi vuosikin, niin se aikahan menee ihan siivillä! Iih! Millon sulla alkaa äitiysloma? :P

    VastaaPoista
  2. Joo mulla on muutenkin tosi herkkä iho niin ei tullu nää arvet sinänsä yllätyksenä :D no musta tuntuukin, et pitäis jäädä jo kotiin järjestelemään vauvalle tilaa ja pestä vaatteita ja ja ja... emmä kerkee enää käydä töissä :D Haha! Virallisesti vika työpäivä on 9.1 jolloin jään eka vuosilomalle ja 22.1 alkaen virallisesti mammaloma alkaa. Ei oo kauaa enää.

    VastaaPoista
  3. :D Anteeksi Nipsu, mutta mua nauratti niin makeasti tätä lukiessa. Kuulostaa kovin tutulta, joskin mun suonikohjuni löytyvät peräsuolesta. Raskausarpia vasta odottelen, mutta niitä tulee varmasti, koska niitä tuli myös murrosiässä vaikka rintojani tuskin edes rinnoiksi voi kutsua.

    Noi potkut ovat tosiaan niin katkeransuloisia. Piti kommentoida jo sun aiempaan postaukseen siitä, kun mainitsit siitä hetkittäisestä huolesta, kun potkut pidemmäksi aikaa hiljenevät. Unet on mullakin olleet nyt todella kehnot, kun potkuista ja mylläyksestä saa "nauttia" milloin pikkuista itseään se huvittaa. Ja sitten, kun joku yö tuo mylläys ei uniani häiritsekään, en saa unta, kun tulee hätä pikkuisen voinnista. ':D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha saa nauraa, mä olen luonteeltani ehkä tämmönen rempseä, joten päätin tuoda sitä tänne blogin puolelle :D Mullakin tässä just oli pari päivää tosi hiljasta masussa ja mietin jo et soitanko äippäpolille, mutta maltoin mieleni ja tänään taas potkitaan kovasti. Taitaa tytöllä olla taas kasvuvaihe. Muistan et viimeks hiljeni kans samanlailla yllättäen ja sit taas potkittiin, mut käyttikin just sillo hiljaisina päivinä energiansa kasvuun.

      Poista
  4. Minäkin niin odotan, että liikkeet alkaisivat tuntua! Tänään on rv 18+0 enkä vieläkään tunne mitään "kuplintaa ja hipaisuja" :D ehkä se tästä vielä ajan kanssa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taisin olla rv 20+3 kun illalla sängyssä maatessa tulisi se eka tökkäisy. Siitä se sit vähitellen vahvistui. Ja vasta ehkä 2viikkoa olen tuntenut likkeet kunnolla päivittäin useasti. Mulla istukka on edessä, se myös vaimentaa :)

      Poista

Kokonainen perhe

 Meidän syli täyttyi maanantaina 12.12.2022 klo.8.38, kun rakas isopieni poika syntyi rv:lla 41+1 painaen 4130g ja pituutta löytyi 53cm.  Sy...